Penyembuhan Alternatif - Jawapan kepada Krisis Penjagaan Kesihatan?

Penyembuhan Alternatif - Jawapan kepada Krisis Penjagaan Kesihatan?

Adakah anda baik? Pernahkah anda membuat komitmen kepada diri anda, untuk kesihatan dan kesejahteraan anda? Adakah anda tahu bagaimana untuk mula bertukar kesihatan anda di sekitar, atau untuk meningkatkan hadiah kesihatan anda sudah mempunyai?

Kenapa tidak?

Adakah anda berpuas hati dengan kurang daripada kesihatan yang optimum? Adakah anda hidup dengan ketidakselesaan yang perubatan barat tradisional tidak boleh sembuh? Adakah anda meletakkan jawatan untuk menurun sebagai pendahuluan tahun ini?

Mengapa?

Mungkin ia adalah kerana anda tidak tahu bahawa ada satu pilihan. Atau mungkin anda berfikir bahawa hanya beberapa bernasib baik dapat mengalami kesihatan meriah. Mungkin anda bimbang semua barangan alternatif adalah untuk crackpots dan huggers pokok. Atau mungkin anda hanya sedikit takut untuk mengambil langkah pertama untuk menyiasat pilihan anda.

Semua ini boleh difahami. Kontemporari sistem perubatan barat mempunyai cengkaman pada maklumat. Perubatan Barat adalah berdasarkan andaian beberapa asas yang mengecilkan potensinya. Dan wang yang yang terlibat misplaces tumpuan penjagaan kesihatan kira kesejahteraan pesakit (di mana ia harus) dan ke persaingan untuk dolar - dari pembiayaan penyelidikan untuk keuntungan syarikat dadah untuk insurans kesihatan syarikat bawah baris.

Sistem penjagaan kesihatan kami adalah lebih daripada rosak. Ia adalah silap pada andaian terasnya. Mari kita, sebagai contoh, andaian bahawa semua penyakit adalah salah atau tidak baik. Malah, dis mudah-dalam badan kita biasanya menolak kita untuk mengkaji keutamaan kami, memaksa kita untuk berehat, dan / atau membolehkan kita untuk menerima rawatan daripada orang lain. Hampir semua orang akan bersetuju bahawa aktiviti-aktiviti ini jauh boleh meningkatkan kualiti hidup kita - dan yang orang jarang melakukannya tanpa dorongan penyakit.

Kita perlu menyoal andaian lain juga. Adakah benar bahawa badan kita adalah mesin kimia semata-mata diramal? Atau ada sesuatu untuk ajaran kuno tentang tenaga tenaga kehidupan yang menghidupkan tubuh kita? Ia terbaik untuk terus mengurangkan gejala? Atau ia mungkin berbaloi untuk mencari punca-punca keadaan yang mendasari? Adakah ia paling berkesan untuk kakitangan perubatan untuk menetapkan dan rawatan untuk jargoned? Atau mungkin penyembuhan yang lebih efektif berlaku apabila langkah-langkah pesakit ke dalam tanggungjawab untuk penjagaan mereka sendiri?

Soalan-soalan ini tidak dibincangkan dalam semasa "penjagaan kesihatan perdebatan." Nasib baik, kita tidak perlu menunggu kerajaan kita untuk memutuskan bagaimana untuk membalut sistem penjagaan kesihatan patah. Kita boleh mengambil kesihatan kita sendiri ke dalam tangan kita sekarang juga!

Pusat Kebangsaan Komplementari dan Alternatif Perubatan (NCCAM) melaporkan bahawa sekurang-kurangnya 38% rakyat Amerika telah dicari rawatan penyembuhan alternatif atau pelengkap. Anda mungkin tahu beberapa orang yang mempunyai interaksi yang berjaya dan memuaskan dengan homeopati, hypnotherapeutic atau getaran pengamal perubatan dan rawatan.

Pelbagai teknik perubatan alternatif dan pelengkap adalah besar dan boleh termasuk urut, homeopati, akupunktur, vitamin / suplemen mineral, ubat-ubat herba, Perubatan Tenaga, Reiki, JoRei, qigong, hipnosis, imej berpandu, aromaterapi, perubatan Ayurvedic, terapi magnet, tulang belakang manipulasi, meditasi, penyembuhan bunyi, Naturopati, perubatan tradisional Cina, doa dan penyembuhan rohani, Tai Chi, Yoga dan banyak lagi.

Jika anda tidak tahu apa yang sebahagian daripada kaedah ini adalah, anda tidak keseorangan. Ada yang moden; orang lain telah wujud selama berabad-abad. Mereka mewakili takungan luas pengetahuan dan pengalaman yang hampir belum diterokai - dan sering diejek - dalam paradigma perubatan barat.

Perubatan Alternatif ditakrifkan sebagai rawatan yang menggantikan rawatan perubatan tradisional. Contoh mungkin mendapat urutan untuk mengurangkan sakit kepala dan bukannya pop yang ibuprofen beberapa. Rawatan pelengkap adalah mereka yang digunakan orang sebagai tambahan kepada rawatan perubatan tradisional, sebagai contoh, menggunakan herba untuk mengatasi rasa mual yang sering mengiringi kemoterapi.

Laman web NCCAM juga termasuk tips untuk berbincang dengan doktor anda mengenai perubatan alternatif dan pelengkap. Dalam pengalaman saya, doktor biasanya berminat maklumat mengenai alternatif dalam dan mengalu-alukan perbincangan. Malah, ramai pakar-pakar perubatan menggunakan alternatif atau ubat pelengkap diri mereka sendiri!

Kebanyakan orang tidak mempunyai idea bagaimana vibrantly sihat mereka boleh. Kami mendapat digunakan untuk rasa OK kebanyakan masa, bertolak ansur banyaknya sakit sedikit-sakit badan, menerima "fakta" menurun dengan usia, dan oleh kerana kandungan jika kita tinggal keluar dari hospital. Kami melihat beberapa orang yang hidup kehidupan yang panjang yang sihat; doktor memberitahu kami ia mesti gen mereka. Kita tahu orang lain yang tidak pernah jatuh sakit; penubuhan perubatan memberitahu kita mereka mesti mempunyai sistem imun yang kuat, tetapi tidak boleh memberitahu kita bagaimana kita boleh mencapai itu juga. Kami semua mendengar atau tahu seseorang yang membuat pemulihan yang luar biasa dari keadaan yang serius; kita diberitahu bahawa ini adalah "keajaiban perubatan" atau "pengampunan spontan." Mungkin mereka salah.

Mungkin kita semua boleh bercita-cita untuk panjang, kehidupan yang sihat. Mungkin kita boleh melompat setiap dari tidur setiap pagi, teruja dan bertenaga. Mungkin kita boleh mencari jalan untuk merawat isu-isu kesihatan yang datang cara kita dengan cara yang meningkatkan daya hidup kita dan meningkatkan pengalaman hidup kita. Mungkin kita boleh lebih bertanggungjawab untuk meneliti dan memilih rawatan yang akan bekerja untuk kita. Mungkin salah satu atau lebih daripada kaedah alternatif dan pelengkap mengadakan jawapan yang kita cari. Mungkin ini adalah topik kita patut berdebat, mengkaji, menyiasat dan pembiayaan.

Sudah tentu kita perlu berhati-hati, pengguna bijak dan kelihatan sedikit lebih mendalam daripada maklumat komersil menjual keras di TV. Tetapi kepentingan lebih banyak kita menunjukkan, lebih banyak perbincangan yang kita ada dengan profesional perubatan kami tentang alternatif, lebih banyak fikiran akan terbuka dan perhatian yang lebih - dan dolar - akan mengalir ke arah kajian modaliti yang mempunyai potensi untuk membantu kami mencapai tidak pernah di dengari tahap kesihatan dan daya hidup. Saya sudah bersedia untuk itu. Adakah awak?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar