Berbeza Kegunaan Bermanfaat Silymarin

Berbeza Kegunaan Bermanfaat Silymarin

Kegunaan silymarin banyak, dari merawat vena varikos kepada kanser. Anda tidak akan melihat mana-mana kegunaan disenaraikan di makanan tambahan yang dijual di kedai ubat tempatan anda, jika anda tinggal di Amerika Syarikat. Tetapi, beberapa pengilang dapat memberikan maklumat di laman web mereka, selagi sesuatu penafian seperti salah satu yang berikut digunakan.

Maklumat yang diberikan di sini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mencegah atau menyembuhkan apa-apa penyakit atau keadaan perubatan. Sebagai seorang penulis kesihatan, ia boleh menjadi idea yang baik untuk saya termasuk penafian pada akhir setiap artikel, tetapi saya sentiasa berhati-hati.

Jika anda sakit, anda tidak boleh melepaskan rawatan yang disyorkan, kerana sesuatu yang anda membaca atau boleh membeli di internet. Jika anda tidak berpuas hati dengan pengamal perubatan konvensional atau arus perdana, berunding dengan doktor perubatan naturopathic.

Jangan cuba untuk diri mengobati untuk penyakit yang serius, tetapi mengambil kesihatan anda ke dalam tangan anda sendiri. Terdapat banyak perkara yang anda mungkin boleh lakukan untuk memperbaikinya, dengan selamat.

Penggunaan makanan tambahan pelbagai pemakanan yang baik adalah salah seorang daripada mereka. Kerana satu kegunaan silymarin yang berkaitan dengan hati anda dan fungsi sistem imun, ia adalah termasuk sebagai bahan dalam beberapa yang lebih baik.

Satu lagi pertimbangan kesihatan yang ramai orang ke atas rupa mempunyai kaitan dengan perkara-perkara yang mereka meletakkan pada bahagian luar tubuh mereka. Dalam tradisi Ayurveda perubatan, yang merupakan satu pendekatan yang menyeluruh untuk perubatan, kita tidak perlu meletakkan apa-apa di luar badan mereka bahawa mereka tidak boleh makan.

Tradisi berhati-hati mengenai barangan digunakan pada kulit yang telah pergi dengan cara itu selama ini, sebahagian besarnya disebabkan oleh syarikat-syarikat besar kosmetik, orang yang beriman, mereka harus dibenarkan untuk menggunakan apa-apa yang dikatakan dalam kosmetik. Salah satu kegunaan silymarin boleh untuk menyahtoksik kulit dan badan selepas tahun menggunakan apa yang syarikat-syarikat kosmetik utama menyediakan untuk penjagaan kulit.

Kebersihan diri adalah penting, tetapi kebanyakan sabun dan pembersih di pasaran, hari ini, menyebabkan perubahan dalam paras pH semula jadi kulit yang boleh menyebabkan jerawat, jerawat dan lain-lain jenis jangkitan. Penyakit kulit seperti psoriasis adalah disebabkan oleh tindak balas sistem imun asal tidak diketahui. Tidak ada jangkitan atau kecederaan yang boleh dikesan oleh doktor, tetapi sesuatu yang membuat sistem imun bertindak balas dengan molekul radang dan radikal bebas.

Sebahagian besar kegunaan silymarin mempunyai kaitan dengan aktiviti anti-radang. Keradangan memainkan peranan dalam banyak masalah kesihatan yang melanda negara-negara sihat hari ini, termasuk kanser dan penyakit jantung.
Yang menarik adalah bahawa ekstrak tumbuhan yang diketahui mempunyai aktiviti anti-radang semulajadi, tetapi doktor takut untuk mengesyorkan pendekatan ini, walaupun ubat-ubatan anti-radang tidak berkesan terhadap keadaan kulit seperti psoriasis dan ekzema.

Walaupun diketahui bahawa radikal bebas menyumbang kepada kedutan, kebanyakan doktor takut untuk mengesyorkan peningkatan pengambilan antioksidan. Mereka mungkin akan takut untuk memberitahu anda tentang kegunaan silymarin juga. Tetapi, sekarang anda mempunyai idea di mana anda boleh pergi untuk mendapatkan maklumat yang anda perlukan.

Menyemak laman web saya untuk mengetahui lebih lanjut mengenai apa yang anda perlu tahu dalam memilih produk penjagaan kulit yang berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar