Kaedah aromaterapi Penggunaan - pengewapan

Kaedah aromaterapi Penggunaan - pengewapan

Salah satu cara yang paling popular untuk menggunakan minyak pati adalah dengan pengewapan. Dalam erti kata lain, menggalakkan minyak menguap ke udara di mana mereka boleh dihidu dan bau yang dialami di seluruh bilik. Ini kadang-kadang dirujuk sebagai "membakar", dan lilin dikendalikan pengewap sering dirujuk sebagai "pembakar minyak". Tetapi yang sebenarnya ialah sesuatu yang kita tidak mahu lakukan adalah untuk membakar minyak pati. Yang akan memusnahkan minyak dan, kerana sesiapa yang telah membiarkan "pembakar minyak" lari kering akan tahu, mengeluarkan satu smell.So bagaimana anda selamat mengewap minyak pati amat berat?

Kaedah yang paling biasa adalah pengewap lilin yang pada dasarnya mangkuk kecil digantung di atas lilin cahaya teh. Mangkuk yang penuh dengan air dan beberapa titik minyak pati ditambah. Lilin yang menyala memanaskan air dan menyebabkan minyak pati untuk hilang. Untuk menggunakan salah satu daripada selamat, pilih satu dengan mangkuk bersaiz besar. Ini akan memastikan bahawa kepanasan lilin baik disebarkan, dan akan bermakna bahawa mangkuk tidak perlu ditokok terlalu kerap. Juga memastikan bahawa lilin itu tidak terlalu dekat dengan mangkuk kerana ini boleh terlalu panas air. Masukkan air pertama, maka minyak pati, supaya minyak boleh terapung di permukaan. Jangan sekali-kali meninggalkan pengewap tanpa pengawasan dan ia keluar dari jangkauan kanak-kanak dan haiwan peliharaan. Juga menjaga jika menggunakan berhampiran mana-mana bahan-bahan mudah terbakar, contohnya Jangan gunakan dalam pejabat di mana terdapat kertas.

Satu lagi cara yang mudah untuk mengewap minyak pati adalah dengan menggunakan semangkuk air. Hanya mengisi mangkuk dengan baru-baru ini direbus, air panas dan terapung beberapa titik minyak pati di permukaan. Jangan gunakan mangkuk plastik, kerana beberapa minyak pati boleh bertindak balas dengan plastik dan merosakkannya. Lebih baik untuk menggunakan kaca atau mangkuk seramik yang boleh berdiri haba. Ini juga satu kaedah yang baik untuk digunakan untuk kesesakan, kerana bernafas dalam wap aromatik boleh membantu membuka saluran pernafasan. Jangan bagaimanapun menggunakan kaedah ini untuk pesakit asma kerana ia boleh membuat keadaan lebih teruk. Sekali lagi menjaga menggunakan kaedah ini berdekatan dengan kanak-kanak dan tidak meninggalkan mangkuk tanpa pengawasan.

Semburan bilik mudah boleh diwujudkan dengan mencampurkan beberapa titik minyak pati dalam jumlah yang kecil alkohol (Vodka adalah sesuai kerana ia tidak mempunyai bau yang kuat) dalam botol semburan. Kemudian menambah dengan air atau hydrosol yang, goncang dengan baik dan semburan. Menjaga semburan lebih varnished, permukaan digilap atau plastik sebagai minyak pati kadang-kadang boleh merosakkan ini.

Salah satu cara yang paling mudah untuk mengewap minyak adalah dengan pengewap elektrik. Walaupun terdapat beberapa tempat di pasaran yang menggunakan air dan mempunyai mangkuk yang dalam, orang-orang yang lebih baik tidak menggunakan air. Kelebihan untuk ini adalah bahawa mereka hanya memanaskan cukup untuk mengewap minyak, tetapi tidak mendapat cukup panas untuk membakar. Oleh itu mereka adalah yang paling selamat pengewap untuk digunakan, terutamanya jika anda mempunyai haiwan peliharaan atau kanak-kanak. Mereka juga lebih sesuai untuk pejabat, tempat kerja lain dan di mana sahaja di mana sebuah api yang terdedah akan dianggap terlalu berbahaya. Inilah orang-orang yang Pati Kesejahteraan mencadangkan. Tidak ada api, tidak ada air tumpah dan haba yang digunakan adalah yang sederhana. Mereka masih perlu disimpan jauh daripada jangkauan kanak-kanak supaya mereka tidak menyentuh oil.Vaporisers penting dicairkan adalah kini boleh didapati untuk kereta anda! Satu alternatif yang hebat untuk sintetik penyegar udara kereta.

Jadi di sana anda - 5 cara yang berbeza tetapi berkesan untuk mengewap minyak pati anda dan mewujudkan suasana yang indah dan unik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar