Magnet Therapy - Apa itu?

Magnet Therapy - Apa itu?

Terapi magnet adalah rawatan yang tidak invasif untuk pengurusan kesakitan, dengan keputusan cemerlang untuk menghilangkan rasa sakit dalam keadaan kronik seperti arthritis, fibromylagia, dan penyakit cakera tulang belakang serta menyediakan melegakan kesakitan akibat kecederaan akut. Terapi ini bukan baru, ia telah diamalkan sejak beribu-ribu tahun. Magnet yang disebut dalam beberapa tulisan terawal di Mesir, India dan Greece.

Ia adalah bernilai lebih setengah bilion dolar di Amerika Syarikat sahaja, dan Australia kini tidak jauh di belakang. Terapi magnet sepatutnya meningkatkan manfaat kesihatan dengan bekerja dengan dan meningkatkan sistem peredaran darah. Terapi itu dipercayai untuk meningkatkan aliran darah dan menggalakkan proses penyembuhan semula jadi badan.

Ia masih digunakan secara meluas hari ini sebagai satu kaedah alternatif untuk merawat beberapa syarat, artritis untuk
kemurungan, tetapi tidak ada apa-apa bukti sains yang bahawa magnet boleh sembuh. Magnet terapi digunakan secara meluas oleh golongan profesional dan atlet dalam sukan seperti golf, olahraga, tenis, tinju. Ia juga tidak bertujuan untuk menggantikan mana-mana arahan atau preskripsi yang ditetapkan oleh doktor anda. Magnet terapi juga sedang dikaji dalam rawatan kemurungan dan untuk pesakit dengan gangguan bipolar.

Yang paling biasa dirawat penyakit terapi magnet digunakan untuk adalah arthritis, sakit, keradangan,
ketegangan otot, migrain, tumor, asma, alahan, kencing manis dan banyak sendi lain atau aduan penyembuhan. Terdapat banyak preskripsi dan lebih sakit kaunter melegakan ubat yang sedia, tarikan terapi magnet adalah bahawa ia tidak mempunyai kesan sampingan yang berisiko. Sejak Matlamat terapi magnet adalah untuk menghilangkan rasa sakit atau tidak selesa; anda perlu rajin dengan menggunakan magnet tersebut.

Kesimpulan

Sejak terapi magnet masih satu bentuk yang agak baru dan belum terbukti penyembuhan alternatif di Amerika Syarikat, kajian lanjut pasti akan dijalankan. Selain itu, terapi magnet adalah sangat mudah dan boleh digabungkan dengan kerja dan aktiviti harian. Doktor yang sudah biasa dengan terapi ini mengatakan bahawa ia adalah selamat dan mencuba magnet kekal pada anda sendiri hampir bebas risiko. Sebelum menggunakan ini sebagai terapi itu orang yang hamil atau mempunyai perentak jantung atau mana-mana peranti dipindahkan elektrik perlu berbincang dengan doktor mereka terlebih dahulu.

Terapi magnet lambat digunakan selepas kecederaan atau pembedahan, lebih cepat dan lebih ketara kesan akan. Kelebihan prinsip ini bentuk terapi magnet adalah bahawa ia adalah agak murah (berbanding dengan kos mesin) dan mudah untuk memohon; kelemahan adalah bahawa belum ada bukti saintifik kesan. TERAPI MAGNETIC waktu malam adalah yang paling berkesan dan konsisten sebagai seluruh tubuh sedang dirawat ketika tidur 6-8 jam.

"Tanpa janji penawar terapi magnet adalah bernilai cuba".

Tidak ada komentar:

Posting Komentar